Enkele maanden geleden werd ik door Jarsons uitgenodigd om mij aan te melden.
Het concept sprak (en spreekt!) mij wel aan dus ik heb aan de uitnodiging gehoor gegeven.
Nu zijn we enkele maanden verder, maar ik constateer, dat Jarsons sinds mijn aanmelding
niet of nauwelijks meer is gaan leven.
Vraag: Hoe komt dat?
Andere vraag: Wat is er aan te doen?
(En kom dan niet met het antwoord: Mensen uitnodigen om toe te treden.
Dat is een open deur in schoppen.)

Ik heb mij afgevraagd, gelet op veel reacties, of Jarsons (bewust?) hoogdrempelig is en
zich slechts op bepaalde groepen (Christenen) richt.
Is dat zo en is dat de bedoeling dan?

Zou graag meer leven zien en ben uiteraard wel bereid om daar zelf aan bij te dragen naar vermogen.
Maar dan moet er wel iets bij te dragen zijn!

Weergaven: 725

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Heb mij toch ook afgevraagd, of het aan de woordkeuze (de benamingen van activiteiten) kan liggen?
Bij "atelier", bij voorbeeld, denk ik toch eerder aan een kunstenaar, dan aan iets anders.
En hoeveel mensen willen publiek dromen (delen). Behalve misschien op kroningsdag (Ik schrijf dat bewust met een kleine letter!) Bij ideeën ligt dat anders.En een "hall of fame"? Leuk gevonden, maar hoezeer spreekt dat de doelgroep (nog) aan, of moet het die aanspreken.
Trouwens een vraag: Val ik, vanwege mijn leeftijd alleen al, niet buiten de doelgroep van Jarsons?

Mijn opmerkingen, na een kennismakingstijd van enkele maanden, zijn niet negatief bedoeld
Integendeel: Ik probeer positief kritisch en opbouwend mee te denken..

"Dat zijn toch vragen waar Matthijs Goedebuure (als oprichter van Jarsons) eens naar zou moeten kijken denk ik. Wat zou je zelf voor suggesties hebben Roel? Hoe zou jij het willen noemen?"
Dat ben ik met je eens.
Neem aan, dat hij wel meeleest hier.
Zijn uitnodiging om aan Jarsons deel te nemen verbaasde mij trouwens.
Ik ken hem (nog) niet persoonlijk, maar heb ooit zijn boek besteld.
En wat ik zelf zou willen (en kunnen!) hangt in d eerste plaats af, van wat men zich nu met Jarsons voor doel stelt. Voor ogen heeft. Je kunt een doelstelling formulieren voor een medium zoals dit, maar in de praktijk kan blijken (door de binnenkomende deelnemers), dat die doelstelling gewijzigd moet worden. Of dat je een bepaalde drempel inbouwt. Mede om teleurstelling van nieuwkomers te voorkomen. In hoeverre spoort hun verwachtingspatroon met de doelstelling?

Hallo Roel,

Als één van de initiatiefnemers achter Jarsons kan ik wel zeggen dat we zeker niet bewust hoogdrempeling willen zijn. Met deze website (een online community eigenlijk) hopen we Christenen te bereiken die meer met hun talent(en) willen doen. Vaak begint dat door met anderen in contact te komen. Een online community houdt zichzelf in beweging doordat leden op elkaars berichten reageren.

De Jarsons website zit nog maar in een beginfase en we zoeken nog naar nuttige tips en mogelijkheden om de site levend te houden, dus jouw reactie is zeer welkom.

Hartelijke groet,

Marja

Ja waarom is het nog niet bekend? Ik heb het vandaag ontdekt en ben nieuwsgierig.. Ga het zeker doorgeven.

In ieder geval vind ik het een heel aansprekend concept.

Elizabeth

Allereerst wil ik iedereen hartelijk bedanken voor reacties, meedenken, vragen stellen, zoeken. Dat is super. Ook kritisch meedenken is heel erg welkom! Jarsons is ontstaan vanuit een passie voor mensen met een minder opvallend talent. Mensen die misschien geen diploma's hebben, geen indrukwekkende 'wapenfeiten', maar wel iets bijzonders van God hebben gekregen waarmee ze anderen kunnen dienen. Wij geloven dat juist zij belangrijk zijn voor de kerk en voor de maatschappij. Om die reden hebben we een christelijke talentcommunity opgezet die niet gefocusd is op diploma's of bekendheid, maar op onderlinge support.
Een community opzetten is geen kleinigheid. Het vraagt veel tijd, geduld en voortdurende verbetering. Jarsons is opgezet door mensen die dit allemaal in hun vrije tijd doen. In de afgelopen jaren is veel tijd en geld geinvesteerd in een systeem dat uiteindelijk door allerlei bugs offline gehaald moest worden; het bedrijf dat het voor ons bouwde kreeg het door allerlei oorzaken niet meer goed. We waren toen weer 'terug bij af'. Financieel een stuk armer, maar wel beproefd in onze overtuiging en onze passie. Met 0,00 euro in onze portemonne hebben we toen zelf als amateur-programmeurs dit huidige systeem gebouwd omdat we niet wilden dat dit het einde was. We hopen nu eerst door te kunnen groeien richting 1000 leden om daarna nieuwe investeerders te zoeken zodat we weer professionele programmeurs kunnen inhuren om de talent-tools die we hebben bedacht er weer in te kunnen bouwen. En ook om PR te kunnen bekostigen.
Jarsons is dus inmiddels een verhaal van volharding geworden. Omdat veel mensen in de afgelopen jaren heel wat uren en geld hebben geinvesteerd in dit project, zijn we nu wat voorzichtiger met onze energie en tijd. Maar het leeft wel degelijk. Er worden in toenemende mate Jarsons-workshops gegeven in het land, er zijn al diverse boeken gepubliceerd door Jarsons en het team achter dit project komt maandelijks bij elkaar om te bidden en te zoeken naar de goede wegen voor het vervolg. Wij zoeken op korte termijn dus mensen die in deze visie geloven en eerst de huidige versie van Jarsons willen ondersteunen door zich aan te melden en mensen met elkaar in contact te brengen.

Probeer bijvoorbeeld eens PCOB-afdelingen enthousiast te krijgen:
Ouderen met hun talenten en levenswijsheid met en voor jongeren.
In Papendrecht zit zo'n afdeling.

In Sliedrecht ook.
Daar ben ik secretaris van, dus die benader zelf wel.

Matthijs, ik bewonder al die mensen die zo bezig zijn. Wat gaaf om dit zo tegen te komen en er aan mee te kunnen doen.

Het idee om je talenten te kunnen laten zien aan groter publiek is bij mij ook ontstaan een poos geleden. Ik zag in mijn directe omgeving zoveel mooie dingen, dat ik maar een blog ben begonnen. In mijn geval gaat het om gemaakt creatief werk van mensen. Het is een eitje om op internet de goede ideeën te vinden en te knippen en te plakken, maar het is veel leuker om een prachtige tas of een leuk idee van die "buurvrouw" te laten zien aan de wereld.

Ik beleef er veel plezier aan en vind er ook inspiratie in.

Door deze mogelijkheid bruis ik van ideeën, maar daar blijft het vaak bij. Ik zou wel ideeën makelaar willen worden. Ik ben alleen niet zo'n organiseerder...Maar misschien kan ik op deze site mijn ideeën en dromen alvast planten.

Ga vooral door met dit leuke werk: en ook dit plantje gaat groeien, je zult het zien.

groeten Elizabeth.

Net heb ik mij ook aangemeld en merk dat het inderdaad niet echt leeft.
Eens per week kijken, is te weinig om iets tot leven te krijgen. Dan moet je te lang wachten op reakties.

Veel mensen zitten al op facebook of twitter. En dan heb je ook nog linkedin.
Nog een apart platform erbij.... lastig.
Er zou meer integratie met facebook moeten zijn. Daar zijn mensen dagelijks. En via mobiel kun je even reageren vanuit de lift of de wachtkamer.

Apps op facebook worden veel gebruikt.... als je het op die manier kunt integreren....

Dat het om een christelijk platform gaat vind ik erg fijn. Elkaar als christenen wat extra steunen binnen deze harde zakenwereld kan heel helpend zijn.

De naam van de site vind ik onduidelijk. Ook is het helemaal niet bekend.


Op de 'homepage' zie je eerst vraag en aanbod
Dat is heel onhandig. Tegenwoordig zijn we gebrand op de laatste statussen van anderen. Reacties e.d.
Kunnen jullie vraag-aanbod niet van de homepage afhalen of ónder de statussen zetten?

In de linkerkolom staan ook handige updates: reakties, forum e.d. Mag voor je daar bent, moet je eerst boel scrollen. Terwijl dat juist de dingen zijn die jarsons tot leven brengen.

Stoer!!!
Het is gewoon aangepast! Super!

Ben (was) zelf programmeur, en wist dat als het goed in mekaar zat, dan is het makkelijk te wijzigen.
Complimenten!

Nu nog een like (en dislike) knopje bij commentaren en reakties ;)

Ik heb wat promotie gedaan. Hopelijk wordt ut een sneeuwbal effect. Bidden en doen ;)

Ik vraag me vooral af of er naast de dromers en creatieven ook mensen zijn die juist naar deze mensen op zoek zijn?

Of is het enkel nog eenrichtingsverkeer? 

RSS

Beste inhoud deze maand 

1 Groei

Groei

▼ Quick info

  Wat zijn EDITS en JARS?

EDITS (je portfolio; wat heb je in huis?)

ErvaringVb.: Flevo organiseren.
DroomVb.: kindertehuis in Roemenië.
IdeeVb.: een lichtgewicht stofzuiger.
TalentVb.: artikelen schrijven. Meer >

Droom publiceren

JARS (help elkaar met vraag&aanbod)

Alles waarmee jij iemand kunt helpen in het realiseren van een droom, idee of het ontwikkelen van talent. Meer >

Hulpaanbod plaatsen

 

  Wat is het doel van Jarsons?

Mensen bij elkaar brengen die bestemd zijn om samen te werken omdat ze elkaar aanvullen of inspireren.

Meer >

 

  Wat is vraag & aanbod?

Christelijke marktplaats voor JARS. Bied je produkt, dienst, hulp en advies aan of vraag er om.

Meer >

 

  Wat is een atelier?

Online porfolio voor je EDITS: Ervaringen, Dromen, Ideeën, Talenten. Schrijf, vraag en verbeter. Inspireer of bemoedig elkaar door het bezoeken van elkaars ateliers.

Meer >

© 2024   Gemaakt door Matthijs Goedegebuure.   Gratis aangeboden door Jarsons B.V.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden